Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Min dag som tvåbarnsmamma

Av Nina - 26 oktober 2007 23:40

Fullspäckad dag. Vaknade 10.08 med en känsla att något inte stämde. Shit, jag börjar om 22 minuter. Det blev att klä på sig, borsta tänderna, sätta upp håret och springa till bilen. Hann precis till jobbet i tid. Men jobba 4 timmar på tom mage var ingen höjdare. Kände hur huvudvärken kom smygande.. men vad göra? bara att le och se glad ut och jobba jobba jobba.

När jag slutade blev det åka till Statoil och pumpa platt bakdäck, åka in på ICA och handla grejer till kycklingsallad, åka hem och vinka av älskling som blir borta 3 dagar och ta emot gudson som jag och sara skulle vara barnvakt åt idag :) 3 timmar blev det, varav han sov 1 timme. Var riktigt mysigt, han är så gosig och duktig.


Gick på en riktig långpromenad med vagnen och vovven. Synd att sista halvtimmen blev lite bråkig/ledsen. Det värsta är hjälplösheten man känner. Man provar allt men inget funkar. Och sen oron, är något fel. Är han hungrig? Trött? Byta blöja? Provar allt men fortfarande ledsen. Okej det är inte mitt fel.. Är han sjuk? Mår han dåligt?


Hehe himla tur att det är Ida som är mamman, nu förstår jag vilket jobb du gör. Supermamman :) Hoppas du inte var alltför missnöjd med min passning så jag får ha honom igen, sötungen =D

 
 
Ingen bild

ida

27 oktober 2007 09:09

hehe. synd att han var bråkig med er, men det är ju som bekant nåt som inte är som det ska... inget att göra, han är likadan hemma :) bra barnvaktat, snart dumpar jag honom igen!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 7 maj 2008 20:49

  Lite less på bloggagratis (fy på mig) så jag har återgått till en gammal god vän, thepioneer.blogg.se     ...

Av Nina - 6 maj 2008 11:47

  Åååh det finns inget som muntrar upp som en helt färsk katalog som dimper ner i brevlådan =) Kan sitta i timmar och titta gång på gång och planera vad jag ska köpa. Speciellt roligt nu när jag kan köpa till nån annan än mig själv också = mer shoppi...

Av Nina - 5 maj 2008 21:26

  Ingen kan väl klandra en tjej för att hon drömmer...?

Av Nina - 5 maj 2008 13:05

  Hade jag kunnat göra ett fett ? där skulle jag ha gjort det.   Okej man kanske väljer själv att vara med och man väljer själv att svara på frågorna. Den som ger sig in i leken får leken tåla, fine. Men dom anhöriga som sitter där bredvid har knappa...

Av Nina - 5 maj 2008 10:16

  Jag hatar måndagar. Måndagar är veckans tråkigaste dag. Sen kommer nog torsdagar. Tisdagar är inte heller så roliga. När man tänker efter är det inte många dagar som är roliga bara av sig själv, förjävligt! När man fortf gick i skolan kunde man säg...

Ovido - Quiz & Flashcards