Direktlänk till inlägg 19 november 2007

En timme en minut

Av Nina - 19 november 2007 20:53

Jag har dragit mig för att skriva om helgen. Jag är mållös, haha. Nä men jag har så mycket att berätta att jag knappt vet vart jag ska börja.

Som de trogna fans vi är köade vi i 2,5 timme utanför globen för att få bra plats. Eller man skulle tom kunna säga att vi slogs för det, iallafall jag ;)

Väl inne var det ytterligare 1,5 timmes väntan, men då fick man sitta på golvet som tur var. Men sen började kaoset, trängseln och fjortis-emosar som hoppade och skrek och knuffades. Ida stackarn blev bakknuffad men jag försökte hålla mig kvar vid frontlinjen och slåss. Hade ju första parkett framför Jocke. Lyckades kombinera njuta av konserten, knäppa kort, filma och ringa till AB så han fick lyssna. Tänkte ladda upp nån film så fort jag har listat ut hur man gör. Har fått en kort beskrivning av Elin.

Annars lite förändringar i låtlistan. Gravitation och stanna hos mig var strukna :( men även nihilisten var struken och det tackar vi för, hehe. istället blev det saker man ser, 400 slag, ansgar och evelyn och vinternoll2.

Ljusshowen var läcker och jocke var extra snygg i svart kajal kvällen till ära. Fick lite placebo-känsla. Bäst från nya plattan var Ingenting, Columbus och generation ex. Bäst från äldre plattor var vinternoll2, music non stop och 747. Överlag en bra konsert, bättre show än i sundsvall 2003, men sämre låtlista och sämre publik. Jag saknar det gamla kent, det mindre kommersiella kent som inte spelades på Rix FM och lockade till sig massa fjårtisar.

På bilden nedan tackar mannen i den vita hatten (16 år senare) för sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 7 maj 2008 20:49

  Lite less på bloggagratis (fy på mig) så jag har återgått till en gammal god vän, thepioneer.blogg.se     ...

Av Nina - 6 maj 2008 11:47

  Åååh det finns inget som muntrar upp som en helt färsk katalog som dimper ner i brevlådan =) Kan sitta i timmar och titta gång på gång och planera vad jag ska köpa. Speciellt roligt nu när jag kan köpa till nån annan än mig själv också = mer shoppi...

Av Nina - 5 maj 2008 21:26

  Ingen kan väl klandra en tjej för att hon drömmer...?

Av Nina - 5 maj 2008 13:05

  Hade jag kunnat göra ett fett ? där skulle jag ha gjort det.   Okej man kanske väljer själv att vara med och man väljer själv att svara på frågorna. Den som ger sig in i leken får leken tåla, fine. Men dom anhöriga som sitter där bredvid har knappa...

Av Nina - 5 maj 2008 10:16

  Jag hatar måndagar. Måndagar är veckans tråkigaste dag. Sen kommer nog torsdagar. Tisdagar är inte heller så roliga. När man tänker efter är det inte många dagar som är roliga bara av sig själv, förjävligt! När man fortf gick i skolan kunde man säg...

Ovido - Quiz & Flashcards